ULOGA I DOPRINOS LOKALNE ZAJEDNICE U BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA

ULOGA I DOPRINOS LOKALNE ZAJEDNICE U BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA
01 Apr

ULOGA I DOPRINOS LOKALNE ZAJEDNICE U BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA

Podgorica, 1. april 2020. godine - Savjet za građansku kontrolu rada policije već nekoliko godina sprovodi, kao svoj poseban program, praćenje primjene Zakona o  bezbjednosti saobraćaja na putevima. U tom kontekstu se kod svih opština u Crnoj Gori interesovao za određena pitanja koja su od interesa za ukupnu bezbjednost saobraćaja na putevima i svih učesnika u saobraćaju. Intencija je bila da se utvrdi i osnaži interesovanje i učešće lokalnih samouprava za politiku i praksu bezbjednosti saobraćaja. 

U istraživanju Savjeta su učešće uzele 17 opština i jedna gradska oština. 

Savjet je ocijenio da sve lokalne samouprave u Crnoj Gori imaju posvećenu pažnju i pojačanu brigu za bezbjednost djece u saobraćaju ali da tematske obrazovne aktivnosti uglavnom osmišljava i sprovodi Uprava policije preko svojih lokalnih organizacionih jedinica. 

Savjet je ocijenio da ima još prostora za snažnije uključivanje i doprinos lokalnih samouprava, zajedno sa državnim organima i službama, ukupnoj bezbjednosti posebno kod unaprjeđenja vaspitanja i obrazovanja svih učesnika u saobraćaju i preventivno-promotivnih aktivnosti koje trebaju da uključe pitanja kretanja pješaka i obaveza vozača prema pješacima, blagovremenom obilježavanja svih opasnosti, izazivanja ugrožavanja životne sredine, prevoza tereta na vozilu, podsticanje stručnog dijaloga o bezbjednosti na putevima. 

Posebna pažnja je posvećena i ograničenjima brzine. Najčešće su inicijative za smanjivanje brzine ali je bilo i zahtjeva za povećanje dozvoljene brzine na određenim lokacijama. Tačno je da se u kontinuitetu unaprjeđuje kvalitet crnogorskih puteva ali potrebna je opreznost pri eventualnom donošenju odluka o povećanju. Sva istraživanja u svijetu pokazuju da se povećanjem brzine poveća i rizik nastanka saobraćajnih nezgoda i svih posljedica koje njih prate. Vozači pokazuju nezadovoljstvo ograničenjima brzine na pojedinim lokacijama i za to najčešće, bez osnova, smatraju odgovornom policiju zbog izricanja kaznene sankcije. 

Savjet posebnu pažnju u sklopu ovog programa posvećuje i jačanju profesionalnog postupanja policijskih službenika na preduzimanju službenih mjera i radnji u vezi sa vršenjem uviđaja saobraćajnih nezgoda jer su registrovani i određeni ozbiljni propusti.

Istraživanje dostupno ovdje.